Opplegg for Tromsøregatta til helga

Skippermøtet vil være klokka 0900 på Løkta.

Seilasen vil være på faste merker med start i indre havn, startlinje mellom Bølgebryteren ved løkta og kaia ved Rica.

Vi blir å gjennomføre seilasen etter en modifisert Gundermetode. Båtene vil fordeles på (i utgangspunktet) fire startgrupper etter lystall. Disse vil starte etter intervaller med den målsetning å få båtene i mål omtrent på samme tid. For å få dette til er vi avhengig av å kunne modifisere både startgruppene og banevalget helt fram til Skippermøtet.

Gundermetoden blir modifisert ved at vi deler de startende inn i grupper samt at det ikke vil være slik at første båt i mål vinner regattaen, den utseilte tida vil bli korrigert for lystall på vanlig måte.

Sjøkart Lanesgrunnen og Tromsøsundet sør for brua

Den foreløpige banen vi har valgt er:

  1. Start i indre havn
  2. Babord runding (Grønn) stake rett øst av Kraksletta i Balsfjorden
  3. Babord runding bettongstake på Lanesgrunnen
  4. Babord runding Gul-Sort stake på Lanesgrunnen
  5. Målgang ved Løkta
Dette er et løp vi har beregnet til å ta 4 til 5 timer med normalt god fart. Om værmelding tilsier mer ustabile forhold er det sansynlig at rundingspunktet i Balsfjorden blir endret til Tisnes-staken.
Tidsplan:
  • 0900 skippermøte
  • 1000 første start
  • Alle båter har startet til 11:30
  • 1800 maksimaltid
  • 2000 Løkta
Med ei beregnet seiltid på 4 timer vil alle båtene kunne sendes avgårde i løpet av en drøy time.
Foreløpig påmeldte båter:
Verona (TUR)
Magnolia (LYS)
Ada (LYS)
Timeout (LYS)
Marathi (LYS)
DIDI (LYS)
Elvira (LYS)
SEES (TUR)
Fia (LYS)
Vindfang (LYS)
Forza (LYS)
Mizar (LYS)
Petra (TUR)
Noen flere?  Vi skal lage ei tentativ startliste i løpet av onsdagen.
Det er også veldig viktig at vi får ei oversikt over hvor mange som kommer på festen på Løkta på kvelden. Festen er sjølsagt for alle medlemmer og interesserte, ikke bare for de som seiler på Lørdagen. Det vil være premieutdeling for serieseilasen og servering av mat og drikke. Mer om festen i en egen artikkel.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.